Tuesday, August 18, 2015

නිර්මාණ 2


ඊයේ ඡන්දේ, මම නම් ඡන්දේ දාන්න ගියේ නෑ. එක තේරුමක් නෑ. වෙලාවකට පිස්සුවක් වගේ. අපි තොරපු උන් අපිටම කෙලින කොට මාර ආතල් එකක් ඇති නේද? සමහරු අම්මා තාත්තටවත් අපේක්ෂකයන්ට තරම් සලකන්නේ නෑ. ඉතිං මම ඡන්දේ දාන්න ගියේ නෑ. දැන් කාරණේට බහිමුද? නිර්මාණය හා නිර්මාණකරණය ගැන නේ මේ අපි කථා කර කර හිටියේ. දැන් මම නිර්මාණය 1 කොටසේ කියු එක ක්‍රමයක් වඩා හොදින් පැහැදිලි කරන්නම්. එ්ක තමයි යම් සුළු සිද්ධියක් ගැන දිගින් දිගටම සිතීමේන නිර්මාණයක් බිහි කිරීම.
උදහරණයකට මම මොටර් බයික් එකේ ගමනක් ගියා. මම යන ගමන් හිතුවා මම යන්නේ අස්සයෙක්ගේ පිටේ කියලා මම කුමාරයෙක් කියලා දැන් බලන්න ලිය වෙන දේ.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

කුමාරය වෙරළ තිරය දිගේ ඇති පාරට පිවුසුනා ඔහුගේ වම් පසින් තිබෙන්නේ කළු වළාකුල් සෙවන වැටී අඳුරු පාට ගත් මුහුදයි. දකුණු පසින් ඝනව වැඩුනු කැළයත් තැනින් තැන නිවස් කීපයකුත් දක්නට ලැබුනි. කුමාරයා එක වරම ගම්මානයට පිවිසියේය. කවදත් මිත්‍රශිලී වු කුමාරයා සිනාහවකි මුව සරසාගෙන දකින සැම අයට අචාර කළේය.
කවුද ඒ, තැන තැන මිනිසුන් කථා වෙන්නට විය. කුමාරය නොනැවති ගමන් කළේය.
ඒ අපේ කුමාරය එකෙක් කෑ ගසමින් කුමාරයා ගමන් කළ දෙසට ගමන් කරන්න විය.
කුමාරය ඇවිල්ලා ගැහැනියක් කීවාය.
තවත් එකෙක් පළමුවට කෑගැසු මිනිසා පසුපස දිව ගියේය. අපේ කුමාරයාට ජය වේවා. විශාල ජන සමුහයක් කුමාරයා ගමන් කළ දෙසට ගමන් කරන්න විය. කුමාරයා සෙමෙන් වේගය අඩු කළේය. ජනතා විශාල ප්‍රමාණයෙන් ඔහු වටා රැස්වුනේය. අපේ කුමාරයට ජය වේවා යන හඬ හැතැක්මක් පමණ එහායින් වු හේවා බලමුළුවටද ඇසී මහත් කළඹලයක් ඇති විය.
සෙනවිතුමනි කුමාරයාට ජය වේවා කියලා හඬක් ඇසෙනවා. තම අතින් සළුව ගෙන පැමිණි තිස්ස නැමති උපසෙන්පතිතුමා සෙන්පති බණ්ඩාරට දැන්වුවේය.
කුමාරයා......... සෙනවිතුමා මිමුණුවේය.
සේනාව ලෑස්ති කරන්න තිස්ස......
සෙනවිතුමා අසල වු රාක්කයෙන් හිස්වැස්ම ගෙන පැළඳ ගත්තේය. එමෙන්ම තම කඩුව ඊඟ වාටා පැළඳ ගත්තේය. යුද්ධ බිමට යාමට මෙන් සැරසුනු සෙනවිතුමා තම කුටියෙන් පහළට බැස්සේය.
සෙනවිතුමා............ කුමාරයා ඇවිල්ලද? සරාගී හඬක් වම්පස තිබෙන කුටිරයෙන් ඇසුනි.
ඔව් කුමාරයා ඇවිල්ලා. පැවසු සෙනවිතුමා ඉක්මන් ගමනින් සේනාව රැස්කර තිබු තැන වෙත ගියේය. සේනාව ඉදිරියේ බලකොටුවේ දොරටුව මුහුණලා බණ්ඩාර සෙනවිතුමා සිටගත්තේය.
කුමාරයාට ජයවේවා කියන හඬ ලඟ ලඟම ඇසෙන්නට විය.
බලකොටුව ඉහල සිටි දුනුවායන් සිය දුනු එකවර පස්සට ඇද සුදානම් කර ගත්තේය.
කන්ද නැග එන කුමාරයාත් ඔහු පසු පස එන මාහා ජන කඳත් මුර භටයන්ට දකින්නට ලැබුනි. බලකොටු පාමුළට ආ කුමාරයා සීනාමුසු මුහුණින් දුනුවායන් දෙස බැලුවේය. මැද සිටි දුනුවායෙක් දුන්න හෙමින් පහළට ගත්තේය.
උඹලාගේ කුමාරය මෙතන ඉන්නවා. කුමාරයා හැටියට රජ්‍යය භාර ගන්නයි මම සැරසෙන්නේ මගේ පැත්තට ඉන්නේ කවුද? කුමාරයා හිස ඔසවා අසන විට මුළු ජනතාවත් සේනාවත් මීයට පිඹාක් වැනි ස්භාවයක් ගත්තේය. සුළගේ හඬ පමණක් ඇසුනි.
කුමාරයාට ජය වේවා. දුන්න පහළට ගත් හේවායා කෑගැසුවේය. ඉන්පසු ජනතාව කෑගැසීමට පටන් ගත්තේය. ඉන්පසු පාබල හමුදාවත් අශ්වාරෝහකයිනුත් උපසෙනවිවරුත් කෑගසන්නට විය.
දොරටු විවෘත්ත කරනු නිහඬව සිටි සෙනවිතුමා තම හඬ අවදි කළේය. නැවත මුළු ප්‍රදේශයම නිහඬවිය. දොරටුවල සුවිශාල අගුල් මහත් හඬක් නගමින් ඇරෙද්දි කුමාරයා රාජ තේජසින් යුතුව තම අසු මත සිටියේය.
සෙන්පතියාගේ ගම්භීර මුහුණ කුඩා හුරතල් දරැවෙක් දකින විට ඇති වන සෙනහසකින් පිරී ගියේය. දෑත් දෙපසට යොමු කළ සෙන්පතියා කුමාරයා අපි වෙන්නයිආර් බලකොටුවට සාදරයෙන් පිළිගන්නවා.කුමාරයා අසපිටින් බැස දිව විත් බණ්ඩාර සෙනවිතුමාව බදා ගත්තේය. එවිට නැවත ඝොෂාව පටන්ගත්තේය.



දැක්කද? නිර්මාණයක් කිරීමට සෑබෑ ජිවිත අද්දැකීමක්ම අවශය නෑ. අපේ මොළය කර්මාන්ථ ශාලාවක් වගෙයි. හැබැයි එයින් එලියට එන දේ අපි දන්නේ නෑ. අපි දන්නේ ඇතුල් කරන දේ විතරයි. දැන් ඔයාලට පුළුවන් අභ්‍යාසයක් ලෙස ක්‍රියාකාරකමක් කරන්න. ප්‍රතිභාව කියන දේ මම විශ්වාස කරන්නේ නෑ. නමුත් සතත අභ්‍යාසය අත්‍යවශ්‍යමයි. සතත අභ්‍යාසයේ මුදුන් පලය තමයි ප්‍රතිභාව. ඔනෑම දෙයක දිගින් දිගටම යෙදීමෙන් එහි දක්ෂයෙක් වෙන්න පුළුවන්. ඒ නිසා අතහරින්න එපා ඔබටත් බෙතොවන් කෙනෙක්, ශේක්ෂ්පියර් කෙනෙක් පෝලෝ කොයෙලෝ කෙන්ක් විය හැකියි. 

No comments:

Post a Comment